more than words

Monday, January 17, 2011

subahanallah...

salam semua,,
dunia hari ini memang melampau...
sebagai seorang yg beragama islam sy memang sedihlah apabila terpandang satu gambar ni...
ok,,
sy nak berkongsi satu gambar mengenai seorang wanita yg tidak berbaju dan bertatu di belakang...
tatu ni bukan sebarang tatu...
kalau tatu yg berlukis labah2 sy x kisah..
tapi,,
tatu yg ada kalimah allah..


ni dia gambarnya...




setelah anda melihat foto kurang ajar ni...
apa perasaan anda???
apa2 pun kita sebagai orang islam
perlu tahu baik dan buruk
dan jgn pulak selepas ini
orang2 islam pulak yg lukis tatu cam ni..

jangan ikut nafsu tapi ikut akal
!!!!!!

melawat blog buaya-merah..

salam manis semua...
huhh,,
mcm2 benda yg sy dpt tengok bila mlawat blog buaya merah ni..
blog ni sy jumpa sewaktu sedang sibuk mencari gambar2 dlm internet yg menggunakan ajen pencarian YAHOO...
bila dah nmpak laman web buaya merah ni..
sy cubalah cari laman web ni..
ok,,ditemui....

bagus tentang blog ni,,,
kita dpt tahu informasi terkini mengenai dunia...
benda pelik,,aneh,,,lucu,,halal dan haram,,,segalanya disini..
www.buaya-merah.blogspot.com

ok,,,itu sajalah mengenai buaya-merah.com

blog sejarah

1. Gua Thur terletak di Bukit Thur kira-kira lapan kilometer dari Masjid al-Haram di makkah

2.semasa Nabi Muhammad SAW dan Abu Bakar bersembunyi di dalam gua ini,,Abdullah bin Abu Bakar mengintip kegiatan orang Quraisy yg ingin menjejaki baginda,,Asma binti Abu Bakar menghantar makanan dan Amir bin Fuhairah penggembala kambing memberi susu kpd baginda.

satu hari di TIP1






story2..





salam manis semua,,,
bila terpandang foto-foto ni...
sy teringat akan kenangan yg lalu...
hanya 2 tahun shj sy sempat bersekolah di SMKTIP 2,gua musang ni..
syukur alhamdulillah,,,sepanjang berada di sekolah ini sy tidak ada apa2 masalah...
kalau salah faham antara teman2 tu biasalah...
lumrah manusia...

waktu di ting.4,,
tahun 2009,,
sy mula daftarkan diri sy di sekolah TIP2 ni...
perasaan yg karut mula muncul bila di tempatkan di kelas yg terbaik(eeiiuuu)..
"mesti aku yg plg LOW"...
"dowg ni mesti pandai2"..
tulah ayat2 yg menari2 dlm kpala sy waktu 2...
hahaha...

diam,,senyap,,malu...
itulah,,saya waktu mula2 masuk kelas 4 sains...
dah lah panggil cikgu zainah,,"USTAZAH"
padahal cikgu zainah tu ckg kimia dan fizik...
pada saat itu sy ni seperti "rusa masuk kampung"
tidak tahu apa2...
hari pertama masuk sekolah dah mula belajar FIZIK...
apalah yg ckg zainah ni cakap aku x faham...
nk tanya org sebelah..
MMMMAAAAALLLLUUUUU....MALU...

"malu sesat jalan"
jadi,,kpd semua x perlu malu kalau nak bertanya jgn jadi mcm sy...
tp,,sy dh berani dah sekarang..
alhamdulillah....moga2 sy jadi lebih berani lg..

bila dah masuk minggu kedua persekolahan,,,
ok,,sy dh mula dh cari2 kawan...
SYAHIDA org yg duduk di sebelah sy...
org yg naik bas sekolah sekali dgn sy..
org yg tinggal satu taman dgn sy...
rezeki sy waktu 2...

selepas beberapa bulan di TIP2...
sy dah kenal semua orang..
HAI...HAI..HAI...

di sekolah,,sy mnyertai kelab taekwondo...
waktu perjumpaan...
sbelum tu kena beratur dulu...
bila dlm barisan tu...
sy keliru nk masuk kelab apa??
bila dowg tanya sy...
"dulu awk masuk kelab gapo??"
"taekwondo"...
tiba2,,izzatul berpaling ke arah sy..
"eh,,sy pun taekwondo jugop"
"samalah kita"
syukurlah ada kawan...
lama-kelamaan sy dan mereka menjadi semakin rapat...
tukar2 nombor tepon...
u missed call i..
i missed call u..

bila di tingkatan 5..
hubungan kami semakin rapat..
sehinggalah sekarang..
harap2,,
kekal..

khutbah haji terakhir Nabi Muhammad S.A.W

salam silaturrahim semua,,
dunia,,dunia,,dunia..
tahukah kita semua bahawa bumi kita ni SAKIT..
knapa sy kata bumi kita ni sakit???
ok,,cuba kita renung dgn mata yg halus..
apa yg dpt kita lihat di sekelilingi kita??
adakah semua umat manusia ni patuh pada ajaran agama ISLAM??
adakah bumi kita ni SIFAR MAKSIAT???

sudah pastinya TIDAK
hampir setiap hari atau lebih tepat lg setiap hari..
kita akan dengar kes-kes jenayah yg tidak kurang hebatnya...
sebenarnya,,masalah ini berpunca dari kekurangan iman dlm diri kita..
kita lupa al-quran dan sunnah rasulullah saw...
jadi,,marilah sama-sama kita merawat bumi kita dengan memberikan ubat kpd bumi melalui bacaan ayat suci,,zikir,,dan juga mengelak dari melakukan kejahatan...
insya-allah,,,sembuhlah bumi kita
apa yg penting...
kali ni sy bkn nk bincang pasal kes jenayah...tapi nk berkongsi infomasi mengenai khutbah haji terakhir Rasulullah SAW::


antara khutbah haji terakhir Nabi Muhammad SAW ialah:
"wahai sekalian manusia,bahawa darah kamu dan harta kamu tetap terhormat seperti mana kamu mempunyai hak ke atas mereka.setiap individu islam ialah saudara orang islam yg lain.mereka bersaudara..wahai manusia,,saya(Rasulullah SAW) telah meninggalkan kpd kamu satu pusaka dan kamu tidak akan sesat selagi kamu berpegang kpd pusaka ini,,iaitu KITAB ALLAH atau AL-QURAN dan SUNNAH RASULULLAH "