more than words

Tuesday, January 18, 2011

orang korea..

salam semua para blogger dan visitor...
ok,,
bila sebut je perkataan KOREA..
sy pasti semua sukakan..
mana x nya,,
orangnya cantik2 dan ensem2...
kalau mak dapat,,,
hohoho...
alamaknya x tidur malamlah mak...
hehehe tetiba cakap MAK..
korea memang kaya dgn budaya hormat-menghormati...
walaupun suara dowg lantang tp hati dowg baik...
pakaian dowg pun cantik juga..
KIMONO



::kiki farel::

salam,,
ruangan hiburan...
sy nk memperkenalkan kpd anda KIKI FAREL pelakon indonesia...
ensem...



aurat wanita...





salam semua,,,
bila bercakap pasal aurat kita pasti tahu dimana aurat kita kan...
wanita dan lelaki ada aurat mereka sendiri...
wanita auratnya seluruh tubuh kecuali muka dan kedua tapak tangan...
bagi lelaki pula dari pusat hingga lutut...

ha,,bila kita dah tahu aurat kita,,
wajiblah bg setiap muslim itu menutup auratnya..

ok,,
tp mcm mana pula jika kita dah menutup semua aurat2 tu tp masih lg salah
sy pun x tahu nak explain mcm mana..
sy pernah mengikuti USRAH disekolah pada tahun 2010,,
sewaktu sy masih lg bersekolah...
kwn sy tu(maaf,tdk perlu d'sebutkan namanya) memakai baju kurung dan bertudung ekspress(alah,,tudung arini tu)...
dia dh nampak sopan dah...
tp,,masih lg kena tegur dgn seorang kakak usrah ni...
silapnya cuma satu...
pin tudung kat blakang leher sehingga terbentuk leher(spt dalam gambar diatas)...
kak tu ckp salah kalau buat mcm tu...