more than words

Monday, March 28, 2011

apa kes indon ni..





apa yg boleh kita cakap?????
patutkah kita boikot indon???
gmbar tu sy amik dari blog buaya merah...
katanya seorang rakyat indonesia ni...
menghina malaysia...

tapi,,,sbg rakyat MALAYSIA yg sgt2 cerdik dan x mudah melatah..
jangan marahkan dowg...
be cool babe...
lama2 dowg senyap dan menyesal la tu...
mungkin mereka yg kelas bawahan ni x tahu apa jasa Malaysia sama negara dowg tuh...
kalau org yg kelas atasan mungkin mereka lebih berhati2 untuk meluahkan sesuatu..
tp,,low class people ni cm dungu ckit...
maafkan dowg....

wanita atau lelaki yg hebat???

assalamualaikum w.b.t

Wanita lebih bagus pada fungsi otak kirinya (mirip kepada fungsi komputer) : menghafal, mengingat, dan mengira.

Manakala lelaki lebih berfokus pada otak kanan : idea kreatif, sesuatu yang baru, dan sesuatu yang bergerak (dinamik).

Tetapi di alam pekerjaan, lelaki lebih menonjol lebih-lebih lagi dalam bidang perniagaan kerana alam perniagaan begitu sesuai dengan ciri-ciri semulajadi lelaki.


semuanya hebat....
jangan gaduh2..

minum arak,,,best giler.....

assalamualaikum w.b.t
ha,,best giler minum arak...!!!!!!
itulah luahan dari hati anak2 melayu yg bengong sangat2...
dowg cakap best minum arak...
nauzubillah,,,,
gile k ape ni???
beli arak,,minum arak,,mandi pun dgn air arak...
DASYAAAATTTT!!!!!

kalau orang bukan islam xpelah...
ni plak gadis melayu dan teruna melayu yg layan arak ni...
setitis air arak yg jatuh ke lidah bersamaan 40 hari ibadah kite x diterima oleh Allah s.w.t(kalau sy x tersilap)....:D
nikan plak yg bertin-tin,,berbotol-botol,,berkilang-kilang...
hishh,,sy x tahu lah berapa tahun ibadat dowg x diterima oleh ALLAH...

Walaupun begitu,,,,jangan ada diantara kita yg berfikir org seperti mereka akan masuk neraka...kerana selagi pintu taubat masih terbuka dowg masih ada masa untuk berubah dan memohon keampunan dar ALLAH S.W.T
asalkan mereka benar2 nak berubah dan mereka benar2 menyesal dgn kesalahan mereka itu...
dosa yg ALLAh x boleh hapuskan adalah dosa mengumpat dan memfitnah....
selagi kita x pergi minta maaf dari orang yg kita umpati dan memfitnah,,,kita masih lagi dianggap berdosa...
kalau mereka maafkan barulah ALLAH menerima taubat kita...
sebenarnya dosa yg plg besar adalah mengumpat dan memfitnah....
berzina dan melakukan maksiat adalah dosa besar yg masih lg boleh diampunkan oleh ALLAH s.w.t....
tapi,,,mengumpat dan memfitnah
kemaafan terletak pada orang yg diburuk-burukkan itu...
jika dia maafkan kita,,,insya allah,,Allah pun turut memaafkan kita....

jadikan segala kesalahan itu sbg sejarah buat kita...
kerana sejarah akan mendewasakan kita semua...
jadikan kebaikan itu sbg pedang untuk kita semua utk melindungi diri sendiri dr melakukan kesalahan2 yg besar dan kecil...

Universiti,politeknik,tingkatan 6 atau kolej?????

assalamualaikum w.b.t para pembaca yg "tok B" sayangi..
hadoi,,boleh gile sy mcm ni...
gara2 dok fikir tentang nak sambung pengajian...

U,POLI,FORM 6 atau KOLEJ????
haishhh!!!!!x tahu la nak pilih yg mana...
apa yg pasti sy kena la tunggu keputusan dari pihak yg bertanggungjawab....
takut nanti sy x layak pijakkan kaki sy yg bersaiz 8 ni ke u dowg tu..
:D

apa yg diharapkan adalah,,,,sy dapat masuk U...
kalu nak cakap pasal cita-cita sy tu mmg xkan tercapai dah sbb masa dan tenaga takut x berdaya...
xpelah sy just berharap dapat tawaran dari UITM,,fakulti kesihatan(nursing) 8-)
kalau ditakdirkan sy x dpt ke U,,,barulah sy ke f6...
kalau f6 pun malu nak pilih sy..sy ke politeknik,,,,kalau politeknik pon takut nak amik sy,,,sy ke kolej la...(xkan semua x layak kot,,biarlah x dpt straight A pon,mesti ada yg tersangkut an??)...

ummi suruh amik nursing kt mana2 U...
sy plak asyik dok fikir sal f6...
kwn2 pon ada ckp masuk u lahh...buat diploma...
emmmmm????????

SOLAT HAJAT & SOLAT ISTIKARAH...